Gibanje za zdravje

1. 10. 2015 - Gibati se moramo vsaj eno uro dnevno

Strokovnjaki opozarjajo, da se mladi premalo gibajo. Poleg sedenja v šoli naj bi vsak peti mladostnik v prostem času presedel še dodatne štiri ure, kar pa ni dobro za zdravje. Tega se zavedajo tudi učenci Osnovne šole Franceta Bevka, ki zelo radi migajo, saj skoraj vsak kaj trenira.

Ura gibanja na dan za zdravje …
Športna aktivnost dobrodejno vpliva na naše dobro počutje in zdravje, celo na dolžino življenja. Strokovnjaki zato priporočajo, da se otroci in mladostniki gibajo čim več, najmanj eno uro vsak dan, najbolje na prostem. Teh priporočil se drži le 40 % slovenskih otrok. Po vadbi je pomemben počitek, nekaj požirkov vode in tudi zdrav obrok.

… in boljši učni uspeh
Nekatere raziskave so pokazale, da imajo učenci, ki se več gibljejo, tudi boljši učni uspeh. Gibanje je namreč povezano z našimi motoričnimi sposobnostmi, te pa pozitivno vplivajo tudi na miselne.

Slovenski otroci niso najbolj gibčni
Raziskava, v kateri so tri leta spremljali gibanje otrok, je pokazala, da ima večina slovenskih otrok težave s skladnim gibanjem. Skladnost telesa in gibanja je osnova za zdravje v sedanjosti in prihodnosti.

Kako naj se gibam?
Gibate se lahko na različne načine – smučateplešete ali celo igrate ragbi. Dobra obutev in trenirka je vse, kar potrebujete za prosti tek ali free run. Pa tudi že sprehod s štirinožnim prijateljem je dovolj.

PV


Da je gibanje zdravo, je jasno že skoraj vsem. Ampak ali veš, da je šport super tudi za naše možgane?
Š
tevilne športne dejavnosti so predstavljene v prispevku o šolskih in obšolskih dejavnostih.
Morda ti je všeč ples? Oglej si ulični ples ali street dance.

Imaš več časa in si želiš odmerek športa? Vabimo te k ogledu posebne poletne oddaje o športu v prejšnji sezoni Infodroma.