Zakaj so družabne igre tako izobraževalne?

10. 8. 2021

Le kdo ne mara družabnih iger? Krajšajo nam dneve, ko dežuje ali je kakor koli drugače slabo vreme, krajšajo nam čas na počitnicah, ko moramo kje koga čakati, tudi na rojstnih dnevih in piknikih so več kot dobrodošle. Tokrat vam predstavljamo popolnoma novo igro s kartami z naslovom Wolfwalkers - My Story, ki je izredno dinamična in zanimiva, namenjena pa je igranju dveh oseb. 

Avtorica družabne igre je Maja Milavec, ki je v sodelovanju s svojimi sodelavci v založbi Value Add Games, igro dodobra razvila le na podlagi ilustracij iz filma. Vse ostalo je, kot rečeno produkt, ki je nastal v Sloveniji. In kot je dejala Maja Milavec je bil eden izmed težjih delov razvoja strniti vsa pravila v smiselno in razumljivo celoto, saj predstavljajo tudi pravila pomemben del igre.

Na predstavitvi smo izvedeli veliko podrobnosti iz zakulisja nastajanja, seveda pa smo igro lahko tudi preizkusili in na lastni koži začutili, kako je, če vstopimo v svet igralca, ki uresničuje cilje igre in se ob tem močno zabava, razmišlja in ustvarja. Poglejmo odgovore Maje Milavec.

V WolfWalkers - My Story dva igralca tekmujeta pri čim bolj premišljenem postavljanju 25 kart, z uporabo kart iz skupnega kupčka, pri čemer te karte vsebujejo ilustracije iz filma Wolfwalkers.V WolfWalkers - My Story dva igralca tekmujeta pri čim bolj premišljenem postavljanju 25 kart, z uporabo kart iz skupnega kupčka, pri čemer te karte vsebujejo ilustracije iz filma Wolfwalkers.

Kaj s to igro otroci najbolj urijo? Zakaj je poučna in kreativna?

Podobno kot z drugimi družabnimi igrami, lahko tudi s to razvijamo strategijo prepoznavanja vzorcev, načrtovanje, torej vnaprej razvijamo, kam bomo kakšne karte postavili. Urimo tudi spomin, ker si poskušamo zapomniti, kakšen cilj smo že dosegli, oziroma, kakšne karte še obstajajo in si jih želimo na polju. 

Sicer je pa za otroke didaktična in izobraževalna naša prejšnja igra WolfWalkers the board game, ki je namenjena otrokom od šestega leta naprej. Je družinska igra, ki ima več različnih stopenj, od najbolj enostavne, potem pa se postopoma dodajajo težavnosti. Prve tri so sodelovalne, kar je odlično, da se otroci naučijo sodelovati med seboj. Tudi odrasli se naučijo veliko strategij in načrtovanja. Išče se najboljšo pot, po kateri se gre; to si lahko tudi zelo vizualno predstavljamo. Otroci lahko možička premikajo po poljih in vidijo te svoje odločitve. Zadnja različica je pa tekmovalna. Je še bolj otroško didaktična, ker je bila tudi s tem namenom narejena. 

Maja Milavec, avtorica igre

Prednost igre je, da ima več stopenj. Če igra cela družina, dodamo kakšen dodatek. Zelo je lažje za otroka, če so igre stopenjske, da niso na začetku pretežke, ampak da postopoma napredujemo in dodajamo dodatke. To mi povsod delamo, da na začetku niso pretežke, ker se potem lahko izgubi motivacija. Po drugi strani pa vemo, da tudi odrasli ne maramo na začetku preveč pravil - to nas nasprotno - potegne nazaj. Ne ljubi se nam igrati, če je že na začetku vse preveč zakomplicirano. 

Urška Hartman, direktorica založbe

Glavna stvar, ki se je otrok nauči pri tej igri, je planiranje za naprej. Otrok pogleda, kakšne ima možnosti in si naredi nek načrt in potem se taktično prilagaja temu načrtu. Če mu kaj ne gre, poskuša malce spremeniti, kljub temu, da ni vse popolno, lahko še vedno veliko spremeni. Izredno se uri tudi logično razmišljanje, kar je zelo poučno in marsikdaj prav pride. 

Aljaž Podgornik, eden izmed testerjev igre

 Maja Milavec, razvijalka igre: "Osredotočili smo se na igro za dva igralca, saj je veliko iger ustvarjeno za več igralcev in so pravila samo prilagojena za dva igralca, nekoliko manj pa je iger, ki bi bile že od začetka ustvarjene prav z mislijo na to, da jih bosta igrala dva igralca. Tak tip igre je priporočljivo imeti zato, ker je enega igralca veliko lažje najti, kot uskladiti večer družabnih iger, kjer sodeluje več igralcev." Maja Milavec, razvijalka igre: "Osredotočili smo se na igro za dva igralca, saj je veliko iger ustvarjeno za več igralcev in so pravila samo prilagojena za dva igralca, nekoliko manj pa je iger, ki bi bile že od začetka ustvarjene prav z mislijo na to, da jih bosta igrala dva igralca. Tak tip igre je priporočljivo imeti zato, ker je enega igralca veliko lažje najti, kot uskladiti večer družabnih iger, kjer sodeluje več igralcev."

Kot lahko vidite v ozadju, je v Dobri potezi cela stena polic z družabnimi igrami, ki jih lahko igrate v tem lokalu. Kot lahko vidite v ozadju, je v Dobri potezi cela stena polic z družabnimi igrami, ki jih lahko igrate v tem lokalu.

Najbolj razburljivo pri tej igri je, da je popolnoma vsakič drugačna, saj je na voljo toliko ciljev in njihovih kombinacij, da je praktično nemogoče, da bi bili dve igri enaki. Najbolj razburljivo pri tej igri je, da je popolnoma vsakič drugačna, saj je na voljo toliko ciljev in njihovih kombinacij, da je praktično nemogoče, da bi bili dve igri enaki.

Cilje je doseči stolpec 5x5 (25 kart), med katerimi so karte s cilji in karte z ilustracijami, ki nakazujejo, da so ti cilji izpolnjeni. Cilje je doseči stolpec 5x5 (25 kart), med katerimi so karte s cilji in karte z ilustracijami, ki nakazujejo, da so ti cilji izpolnjeni.

Primer ene od odigranih iger. Primer ene od odigranih iger.

Kako je nastal dodatek, ki je vključen že v samo igro?

Med testiranji je bilo veliko idej, kako bi lahko osnovno igro prilagodili, kaj vse bi bilo še zabavno, če bi imel igralec na voljo kot možno potezo. Hkrati pa je bila povratna informacija s strani več testerjev, da je osnovna igra odlična takšna, kot je. Tako so vse ideje, ki so padle na mizo, in bi osnovno igro ali zakomplicirale ali naredile nekoliko neuravnoteženo, odromale v dodatek. Na ta način lahko igralci preizkusijo vse različne možnosti in tako igra ostane vedno znova zanimiva. Prav tako omogoča nekoliko več strategije, pa tudi nekoliko bolj fleksibilno igranje. Če igralci odkrijejo svojo najljubšo kombinacijo kart iz dodatka, lahko vedno igrajo takšno različico - možnosti je ogromno.

Maja Milavec, avtorica igre

 Avtorica igre Wolfwalkers - My Story, Maja Milavec. Večja škatla pa predstavlja igro WolfWalkers - The Board Game, pri kateri se meče kocko in s skupnimi močmi skuša rešiti dušo volka. Avtorica igre Wolfwalkers - My Story, Maja Milavec. Večja škatla pa predstavlja igro WolfWalkers - The Board Game, pri kateri se meče kocko in s skupnimi močmi skuša rešiti dušo volka.

WolfWalkers - The Board Game, ki je bila razvita pred igro WolfWalkers - my story. WolfWalkers - The Board Game, ki je bila razvita pred igro WolfWalkers - my story.

Igra napeljuje ves čas na gradnjo, napredovanje, kako si lahko med seboj igralca sploh nagajata? 

Igra ima več različnih mehanik, med njimi polaganje ploščic - oziroma v tem primeru kart, nekoliko spominja na t. i. “drafting” mehaniko, ker igralci izmenično izbirajo karte izmed šestih skupnih kart, ki so na voljo, igralci pa s kartami sestavljajo vzorce. Zelo so mi všeč igre, kjer igralci pred seboj nekaj gradijo in so za to nagrajeni, načeloma pa niso kaznovani - kot lahko opazite igra tako nima negativnih točk. Med seboj si lahko igralci “nagajajo” le tako, da si preprečijo kakšno od potez. Pri igri, ki temelji na tako srčni zgodbi, se mi je zdelo pomembno, da igralci, kljub temu da tekmujejo, nekako delujejo v sožitju in pri igri ni neposredne konfrontacije, vendar bolj tekma, kdo bo uspel narediti več. Takšna igra omogoča, da tudi v primeru, da zberem manj točk kot soigralec, čutim zadovoljstvo ob tem, kar mi je uspelo tekom igre zgraditi.

Maja Milavec. avtorica igre

Kaj je bil najtežji del razvoja igre?

Pri razvoju iger je vsaj meni najtežji del pustiti ideje za seboj. Na začetku ima človek tisoče idej, ki se zdijo vse dobre - težko je kaj izpustiti, čeprav je na koncu pomembno, da igro “prečistimo” in ne podaljšujemo pravil in jih po nepotrebnem zakompliciramo.

Pri dokončevanju igre, pa je najtežji del pisanje pravil. Igra, ki jo lahko razložimo v nekaj minutah, vzame teden, dva, da jo spraviš v pravila, ki so jasna, konsistentna, imajo vse napisano, vendar niso preveč dolga. Potem pa sledi še oblikovanje, testiranje in prilagajanje pravil.

Družabni večeri lahko izgledajo tudi tako - ob igranju družabnih iger. Družabni večeri lahko izgledajo tudi tako - ob igranju družabnih iger.

Wolfwalkers - The Story igralcem omogoča urjenje spomina, načrtovanje, logično razmišljanje, ob tem pa sprošča pozitivne občutke, saj kaznovanja za nepravilnosti praktično ni. ves čas lahko tudi spremljamo, kako gre soigralcu pri izpolnjevanju ciljev. Wolfwalkers - The Story igralcem omogoča urjenje spomina, načrtovanje, logično razmišljanje, ob tem pa sprošča pozitivne občutke, saj kaznovanja za nepravilnosti praktično ni. ves čas lahko tudi spremljamo, kako gre soigralcu pri izpolnjevanju ciljev.

Karte, ki omogočajo uresničitev cilja, se morajo "držati skupaj" (vodoravno, navpično ali zrcalno). Karte, ki omogočajo uresničitev cilja, se morajo "držati skupaj" (vodoravno, navpično ali zrcalno).

Igra vsebuje 110 kart in pravila in je namenjena otrokom od osmega leta naprej. Igra vsebuje 110 kart in pravila in je namenjena otrokom od osmega leta naprej.

Tanja Mojzer
Foto: Tanja Mojzer in založba Value Add Games