Moj svet

0 - 6 let

30. 7. 2020

Čas je za prav posebno knjigo; in sicer izjemno slikanico, polno zanimivih ilustracij z zelo malo besedila, saj je namenjena resnično tistim malčkom, ki šele intenzivno spoznavajo svet in prve besede. Namen slikanice je, da ob narisanih predmetih, dogajanjih in osebah, ki nas obdajajo, otroci, v starosti okrog enega (in že prej, oz. takoj po rojstvu) pa vse tja do dveh ali treh let, spoznavajo le-te predmete in ljudi in se jih naučijo tudi izgovoriti. 

Moj svet, kot že sam naslov slikanice pove, otrokom predstavlja ves njegov svet, ki ga obdaja. Se pravi kaj otrok vidi? Vidi drevo, avto, mamo, očeta, muco, psa, lonček, hlače, skodelico in še mnogo drugega. Vse to pa ima svoje poimenovanje in otroci se ravno tega naučijo v tej slikanici - poimenovati in kasneje izgovoriti, vse, kaj vidijo. Moj svet, kot že sam naslov slikanice pove, otrokom predstavlja ves njegov svet, ki ga obdaja. Se pravi kaj otrok vidi? Vidi drevo, avto, mamo, očeta, muco, psa, lonček, hlače, skodelico in še mnogo drugega. Vse to pa ima svoje poimenovanje in otroci se ravno tega naučijo v tej slikanici - poimenovati in kasneje izgovoriti, vse, kaj vidijo.

Prva ilustracija, ki je zaznamovana z besedo je ilustracija doječe mame. Beseda mama je začetek vsega, že pred rojstvom je mama tista, ki v trebuščku nosi otroka in intenzivno pazi na svoje telo. Velikokrat je to tudi prva beseda, ki jo zna otrok izgovoriti. Kronološka postavitev ilustracij v knjigi torej ni naključna. Prva ilustracija, ki je zaznamovana z besedo je ilustracija doječe mame. Beseda mama je začetek vsega, že pred rojstvom je mama tista, ki v trebuščku nosi otroka in intenzivno pazi na svoje telo. Velikokrat je to tudi prva beseda, ki jo zna otrok izgovoriti. Kronološka postavitev ilustracij v knjigi torej ni naključna.

Ko listamo naprej, naletimo na igračke, ki so v obdobju po rojstvu seveda prvi stik otroka s svetom, zraven staršev in ostalih bližnjih ljudi. A igračke so skrbno izbrane - gre za živali, ki so del naše narave. Tako da vidimo ilustracije različnih igračk iste živali, nato pa še njihovo podobo kot je v naravi.Ko listamo naprej, naletimo na igračke, ki so v obdobju po rojstvu seveda prvi stik otroka s svetom, zraven staršev in ostalih bližnjih ljudi. A igračke so skrbno izbrane - gre za živali, ki so del naše narave. Tako da vidimo ilustracije različnih igračk iste živali, nato pa še njihovo podobo kot je v naravi.

Kaj pa predmeti v našem domu? Stol, roža, okno, miza, gugalnik in še kaj imamo v dnevni sobi, spalnici, kopalnici. Tudi to so stvari, ki jih mora otrok spoznati, prepoznati in kasneje znati izgovoriti njihovo poimenovanje. Kaj pa predmeti v našem domu? Stol, roža, okno, miza, gugalnik in še kaj imamo v dnevni sobi, spalnici, kopalnici. Tudi to so stvari, ki jih mora otrok spoznati, prepoznati in kasneje znati izgovoriti njihovo poimenovanje.

V našem domu vidimo tudi knjige, igrače, peč, polico s knjigami, posteljo, slike in mnogo drugih stvari. Smiselno je, da starši večkrat pokažejo na določen predmet, ga poimenujejo in opazujejo, kako otrok pri tem iz tedna v teden in iz meseca v mesec napreduje. Najprej bo predmet samo prepoznal, kasneje pa bo že sam znal nanj pokazati in pravilno izgovoriti njegovo poimenovanje. V našem domu vidimo tudi knjige, igrače, peč, polico s knjigami, posteljo, slike in mnogo drugih stvari. Smiselno je, da starši večkrat pokažejo na določen predmet, ga poimenujejo in opazujejo, kako otrok pri tem iz tedna v teden in iz meseca v mesec napreduje. Najprej bo predmet samo prepoznal, kasneje pa bo že sam znal nanj pokazati in pravilno izgovoriti njegovo poimenovanje.

Mamica je oblečena v hlače ali krilo, oče v srajco, obute imamo čevlje. Kaj pa jaz, ki sem še dojenček oziroma malček? Ja, jaz pa sem po kopanju cel ovit v brisačo, ki je tako velika, da se lahko vanjo skrijem, obute imam majhne copate ali čevlje, ker imam še zelo majhno nogico.Mamica je oblečena v hlače ali krilo, oče v srajco, obute imamo čevlje. Kaj pa jaz, ki sem še dojenček oziroma malček? Ja, jaz pa sem po kopanju cel ovit v brisačo, ki je tako velika, da se lahko vanjo skrijem, obute imam majhne copate ali čevlje, ker imam še zelo majhno nogico.

Ko otrok prepozna premete in osebe, ki ga obdajajo in jih zna tudi izgovoriti, je najprej čas za besedne zveze, kasneje pa že za tvorbo celih povedi. Ilustracije na tej spletni strani lepo prikažejo, kako si otrok lahko določeno poved predstavlja kot dejavnost, ki poteka v naravi.Ko otrok prepozna premete in osebe, ki ga obdajajo in jih zna tudi izgovoriti, je najprej čas za besedne zveze, kasneje pa že za tvorbo celih povedi. Ilustracije na tej spletni strani lepo prikažejo, kako si otrok lahko določeno poved predstavlja kot dejavnost, ki poteka v naravi.

Zunaj počnemo marsikaj - gremo na sprehod, pomagamo staršem z različnimi opravili, objemamo kužka, spuščamo zmaja in še kaj. Zunaj počnemo marsikaj - gremo na sprehod, pomagamo staršem z različnimi opravili, objemamo kužka, spuščamo zmaja in še kaj.

Kaj pa počnemo doma? Pospravljamo copate, z atijem in mamico listamo knjige in jih beremo, se igramo s kockami, vozimo se z avtomobilčkom, ki ga lahko poganjamo z nogami in mnogo drugih stvari. Skozi vse te dejavnosti spoznavamo svet čustev, spoznavamo krog prijateljev, širimo si besedni zaklad. Otroci spoznavajo svoje starše in obratno. Kaj pa počnemo doma? Pospravljamo copate, z atijem in mamico listamo knjige in jih beremo, se igramo s kockami, vozimo se z avtomobilčkom, ki ga lahko poganjamo z nogami in mnogo drugih stvari. Skozi vse te dejavnosti spoznavamo svet čustev, spoznavamo krog prijateljev, širimo si besedni zaklad. Otroci spoznavajo svoje starše in obratno.

Ob koncu knjige je Dr. Andreja Poljanec, specialistka zakonske in družinske terapije, podala tudi svoje strokovno priporočilo, nekakšno dobronamernico vsem staršem, vzgojiteljem in ostalim, ki so v stiku z otrokom. Dr. Poljanec z zelo čutnim zapisom, kako otrok doživlja svoja prva čustva, dogodke, vznemirjenja, predmete in dogodivščine okrog sebe, razloži, kako naj se starši kar najbolje spopadejo z vsem tem. Na zelo srčen, a strokoven način, so izbrana priporočila, kako naj starši ravnajo, da bo otrok dobil kar najbolj ustrezen občutek varnosti, hkrati pa tudi igrivosti, humorja in raziskovanja. Knjiga s tem posvetilom dobi veliko težo in je na kratek in jedrnat način pomemben vzgojno-izobraževalni pripomoček glede usmeritve, kako naj vzgoja poteka na kar se da visokem nivoju. Ob koncu knjige je Dr. Andreja Poljanec, specialistka zakonske in družinske terapije, podala tudi svoje strokovno priporočilo, nekakšno dobronamernico vsem staršem, vzgojiteljem in ostalim, ki so v stiku z otrokom. Dr. Poljanec z zelo čutnim zapisom, kako otrok doživlja svoja prva čustva, dogodke, vznemirjenja, predmete in dogodivščine okrog sebe, razloži, kako naj se starši kar najbolje spopadejo z vsem tem. Na zelo srčen, a strokoven način, so izbrana priporočila, kako naj starši ravnajo, da bo otrok dobil kar najbolj ustrezen občutek varnosti, hkrati pa tudi igrivosti, humorja in raziskovanja. Knjiga s tem posvetilom dobi veliko težo in je na kratek in jedrnat način pomemben vzgojno-izobraževalni pripomoček glede usmeritve, kako naj vzgoja poteka na kar se da visokem nivoju.

Tanja Mojzer
Foto: Tanja Mojzer

SLONTASTIČEN POZOR!

Vabljeni k sodelovanju v nagradnem natečaju Kaj pa ti znaš?!

Čaka vas več kot 70 nagrad! Pošljite 3-minutni video vaših spretnosti!

Sodelujete lahko večkrat do 30. septembra 2020.