Računalništvo v prvi razred!

26. 11. 2019

Dejstvo je, da smo in bomo tudi v prihodnosti vedno bolj digitalna družba. Kakšno vlogo bodo imeli računalniki v prihodnjih 5, 10, 15. letih in kako, ali sploh oziroma koliko omejiti današnjih otrokom dostop do njih? Na ta in še mnoga druga vprašanja je po zaključeni okrogli mizi z naslovom “Soobstoj z umetno inteligenco: vizija Družbe 5.0″ spregovoril Dan Podjed, antropolog iz znanstveno raziskovalnega centra Sazu (ZRC Sazu). Omenjena okrogla miza je bila osrednji dogodek na temo Umetne inteligence, organiziral pa jo je Zavod 14, katerega direktor je izr. prof. dr. Aleksander Aristovnik, zaposlen na Fakulteti za upravo v Ljubljani. 

Poglejmo torej, kako prihodnost računalnikov pri otrocih in mladih vidi antropolog dr. Dan Podjed.

Dan Podjed: "Eno je, če nekaj preberemo, drugo pa, če to vidimo in se potem sami naučimo, kako npr. presaditi neko rastlino. Ker tudi sam ne znam presajati rastlin in zato sinu rečem: poglej na youtube, ker se mi zdi to izjemno pomembno izobraževalno orodje."Dan Podjed: "Eno je, če nekaj preberemo, drugo pa, če to vidimo in se potem sami naučimo, kako npr. presaditi neko rastlino. Ker tudi sam ne znam presajati rastlin in zato sinu rečem: poglej na youtube, ker se mi zdi to izjemno pomembno izobraževalno orodje."

Tudi sam velkokrat naredim to napako, tako da z nobenim ne kažem s prstom. Ker npr. se tudi odraslim  zgodi, da otroci igrajo igre na telefonu že dve uri, mi pa na drugem telefonu spremljamo kakšne druge vsebine.Tudi sam velkokrat naredim to napako, tako da z nobenim ne kažem s prstom. Ker npr. se tudi odraslim  zgodi, da otroci igrajo igre na telefonu že dve uri, mi pa na drugem telefonu spremljamo kakšne druge vsebine.

 Vpogled v celoten dogodek, si lahko ogledate tudi v tem videoposnetku: 

Brez mobilnih telefonov nam danes živeti no. A kot pravi dr. Dan Podjed, radikalna prepoved uporabe otrokom brez razlage, zakaj to počnemo, ni smiselna, saj lahko naredimo več škode kot koristi. Časa ne moremo več zavrteti nazaj, sedaj smo v digitalni dobi in prav je, da smo pametni pri uporabi naprav, ne pa da se jih bojimo. Brez mobilnih telefonov nam danes živeti no. A kot pravi dr. Dan Podjed, radikalna prepoved uporabe otrokom brez razlage, zakaj to počnemo, ni smiselna, saj lahko naredimo več škode kot koristi. Časa ne moremo več zavrteti nazaj, sedaj smo v digitalni dobi in prav je, da smo pametni pri uporabi naprav, ne pa da se jih bojimo.

Po okrogli mizi, ki je bila izjemno zanimiva in je vključevala misli različnih strokovnjakov na temo umetne inteligence, pa je sledila še plesna predstava z naslovom “Still Stand / Digitalized". Posebna je bila v tem, ker je v njej sodelovalo precej odraslih udeležecev, najbolj pa sta bila deležna pozornosti tudi brat in sestra, starosti štirih let ter dve leti in pol. Sodelovala sta v koreografiji in ponazarjala današnjo družbo - resne odrasle in otroke, ki ne pozabijo na svojo igrivosti, kljub temu, da so nekateri odrasli ves čas zelo "resni" in nimajo časa. 

“Still Stand / Digitalized" je bila plesna predstava, v kateri sta nastopala tudi otroka stara dve leti in pol ter štiri leta. “Still Stand / Digitalized" je bila plesna predstava, v kateri sta nastopala tudi otroka stara dve leti in pol ter štiri leta.

Plesna predstava “Still Stand / Digitalized" je poseben projekt v sklopu današnjega dogodka Zavoda 14. Namen predstave je, da predstavi vsa ta pomembna vprašanja ne samo o umetni inteligenci, ampak ideologije nasplošno iz našega sobivanja ljudi skozi umetnost. Da se skozi umetniško izražanje vzpostavi te probleme, pa mogoče, da nam da vsem skupaj misliti. Zdaj je bil to "performance", imeli smo tudi predstavitve in govore, kako se umetna inteligenca moti in ne moti, na to temo je res veliko vprašanj. To je bil v bistvu en tak eksperiment, kot vidimo, se da tudi takšne pomembne teme sporočati skozi umetnost, v tem primeru skozi plesno predstavo. In še vključimo lahko celo otroke, punčka je bila stara dve leti in pol, njen bratec pa štiri. So vsi iz umetniške družine, tako da se so se skupaj s koreografinjo in skupino, ki to dela, povezali. Zdelo se mi je zelo zanimivo, kako je  bilo lepo prikazano, da smo vsi odrasli resni, se pravi ponazarjamo umetno inteligenco, otroci pa se zraven igrajo. 

Gregor Plantarič, Zavod 14, osnovno-idejni vodja predstave.

Gregor Plantarič iz Zavod 14 je mnenja, da je zelo dobrodošlo, če se umetnost prepleta z vsebinami kot je umetna inteligenca. To bo v prihodnosti še bolj izrazito, sploh pri mlajših generacijah. Gregor Plantarič iz Zavod 14 je mnenja, da je zelo dobrodošlo, če se umetnost prepleta z vsebinami kot je umetna inteligenca. To bo v prihodnosti še bolj izrazito, sploh pri mlajših generacijah.

Včeraj, 25. novembra je pa tudi bil mednaroden dan brez telefona. Prispevek iz Dnevnika na TV Slovenija:

Tanja Mojzer
Foto: Zavod 14 in Tanja Mojzer
Video: TV Slovenija

SLONTASTIČEN POZOR!

Vabljeni k nagradnemu natečaju Kaj pa ti znaš?

Čaka vas več kot 20 nagrad! Pošljite 3-minutni video vaših spretnosti!

Sodelujete lahko večkrat do 30. marca 2020.