Informacijski mehurčki

9. 9. 2019

Informacijski mehurčki (filter bubbles) so pojav, s katerim se srečamo pravzaprav vsak dan pri uporabi družabnih omrežij in spletnih iskalnikov, vendar pa se ga običajno ne zavedamo. Gre za pojav, ko nam računalniški algoritmi ponujajo informacije, za katere presodijo, da nas bolj zanimajo. Posledica je, da dobivamo vedno manj informacij zunaj kroga svojega izkazanega zanimanja. 

Najlažje prepoznavni je informacijski mehurček pri Googlovih oglasih (AdChoices), če nimamo nameščenega katerega izmed dodatkov za blokiranje oglasov ali pa v Googlovih nastavitvah izklopimo prilagajanje oglasov (Ad Personalization). Kot primer naj navedem zanimanje za nakup rabljenega avtomobila. Če večkrat obiščemo katerega od spletnih avtomobilskih oglasnikov, se nam bodo začeli bistveno pogosteje prikazovati oglasi za avtomobile.

Se tudi vam zdi, kot bi vam računalnik bral misli? 

Informacijski mehurček lahko razložimo tudi tako: če npr. na youtubu poslušate pesmi katerega od glasbenikov, vam youtube prične sam ponujati še več njegovih pesmi in pesmi drugih glasbenikov, za katere youtube oceni, da so podobne. ves čas se torej vrtimo okrog istih oz. podobnih vsebin. Informacijski mehurček lahko razložimo tudi tako: če npr. na youtubu poslušate pesmi katerega od glasbenikov, vam youtube prične sam ponujati še več njegovih pesmi in pesmi drugih glasbenikov, za katere youtube oceni, da so podobne. ves čas se torej vrtimo okrog istih oz. podobnih vsebin.

SLONTASTIČEN POZOR!

Od 5. 9. do 3. 10 bo vsak četrtek ob 19.45 v oddaji Lahko noč, otroci! na sporedu posebna pravljica o čustvih!