Starši in otroci: obiskujete nogometne tekme?

13. 4. 2019

Velikokrat slišimo, da je nogomet samo za moške, vsaj glede ogleda nogometnih tekem. Tu in tam se ga udeležijo tudi njihove žene in dekleta; ampak kaj pa nogomet za družine? Zakaj tega svetovno najbolj množičnega športa v večji meri ne obiščejo starši z otroki? 

Največkrat razlog tiči v strastnem navijanju, ki vključuje veliko pirotehnike, kar seveda za otroke, starše in tudi mnoga dekleta in žene predstavlja glavni razlog, da izpuščajo obisk tekem v živo. Mariborski stadion Ljudski vrt pa, poleg našega največjega stadiona Stožice v Ljubljani, posega po prijaznejšem pristopu. Želi namreč pravo nogometno družinsko tradicijo, ki ponuja posebno tribuno, namenjeno družinam - imenuje se družinski sektor. Vse to in še več želijo oživiti in predvsem približati družinam v projektu Žoga Zbližuje. 

Mariborski stadion Ljudski vrt kot prvi v Sloveniji nudi še več prostora družinam, prvič v zgodovini pa bo eden izmed slovenskih otrok lahko spremljal nogometnega igralca na finalni tekmi UEFA Champions League v Madridu. Mariborski stadion Ljudski vrt kot prvi v Sloveniji nudi še več prostora družinam, prvič v zgodovini pa bo eden izmed slovenskih otrok lahko spremljal nogometnega igralca na finalni tekmi UEFA Champions League v Madridu. 

Aleš Petejan, vodja marketinga v podjetju Mastercard, in Marcos Tavares, nogometaš NK-ja Maribor. Aleš Petejan, vodja marketinga v podjetju Mastercard, in Marcos Tavares, nogometaš NK-ja Maribor.

Na okrogli mizi je Mastercard v partnerstvu z Inštitutom za raziskovanje trga in medijev Mediana predstavil prve ugotovitve raziskave o kulturi nogometnega navijaštva v Sloveniji. Ta osvetljuje ovire, ki družine zadržujejo pri obiskovanju nogometnih tekem na stadionih, in preučuje postopno pozabo nekdaj močne tradicije družinskega športnega navijanja z doživetjem neprecenljivih trenutkov ob igrišču.

“Glavni cilj raziskave je bil ugotoviti, kakšna je značilnost nogometnega navijaštva splošne populacije v Sloveniji. Rezultati so pokazali, da nogometni navdušenci z otroki tekem pogosto ne obiskujejo zaradi pomanjkanja urejenih prostorov za družine. Ob tem se več kot 70 % vprašanih strinja, da bi se z zmanjšanjem nasilja na nogometnih tekmah povečal tudi obisk tekem. Podoben delež meni, da del nogometnega stadiona, namenjen družinam, izboljša varnost obiskovalcev,” pojasnjuje Irena Setinšek, izvršna direktorica podjetja Mediana.

"Nogomet je več kot le športna igra, je način življenja. Zato naj zbližuje, ne razdvaja, uči sodelovanja, ne tekmovanja. Kroji še tako malo verjetna prijateljstva in gradi najtrdnejše družinske vezi," je ob začetku okrogle mize povedal moderator Saša Jerkovič, športni novinar in voditelj ter sogovorce pozval h komentiranju ugotovitev Medianine raziskave."Nogomet je več kot le športna igra, je način življenja. Zato naj zbližuje, ne razdvaja, uči sodelovanja, ne tekmovanja. Kroji še tako malo verjetna prijateljstva in gradi najtrdnejše družinske vezi," je ob začetku okrogle mize povedal moderator Saša Jerkovič, športni novinar in voditelj ter sogovorce pozval h komentiranju ugotovitev Medianine raziskave.

Vhod v stadion Ljudski vrt v Mariboru, kjer največkrat potekajo tekme domačega nogometnega društva, Viole, kot mu rečemo (Nogometni klub Maribor). Vhod v stadion Ljudski vrt v Mariboru, kjer največkrat potekajo tekme domačega nogometnega društva, Viole, kot mu rečemo (Nogometni klub Maribor).

Marcos Tavares, nogometaš NK-ja Maribor, je na razpravi povedal, da je obisk družin na stadionu izjemnega pomena za nogometaše, ki si brez aktivnega navijanja s tribun ne predstavljajo nogometne tekme. Drago Cotar, predsednik NK-ja Maribor, je ob tem komentiral: "Večjih neredov na slovenskih stadionih že dolgo ni zaznati. Tudi tekme pred polnimi tribunami minevajo brez incidentov, zadnji primeri, ko je skoraj 1.000 navijačev Maribora v lastni režiji obiskalo derbi v Ljubljani in se je vse izteklo brez zapletov, le potrjujejo to ugotovitev." Tudi Matjaž Kek, selektor slovenske reprezentance, je izkazal globoko podporo projektu in pozdravil iniciativo, ki z žogo združuje vse navijače na tribunah stadiona.

Takšna tabla pričaka obiskovalce športnega stadiona Ljudski vrt. Takšna tabla pričaka obiskovalce športnega stadiona Ljudski vrt.

Alojz Plavčak, član družine Plavčak, kjer se nogometna strast preliva skozi tri rodove (dedek, oče in sin), je poudaril: "Naša družina se redno udeležuje nogometnih tekem na stadionu, saj nam to pomeni posebno doživetje, možnost izražanja pripadnosti in priložnost za medsebojno povezovanje. To nam pomeni več kot spremljanje tekme v domačem udobju."

Razsikava je pokazala, da se družine po večini ne udeležujejo nogometnih tekem

Irena Setinšek, izvršna direktorica podjetja Mediana, je pogovoru dodala novo iztočnico iz raziskave: »Četrtina vseh nogometnih navdušencev oz. tretjina tistih z otroki, ki ne obiskujejo nogometnih tekem na stadionih, bi verjetno oz. zelo verjetno obiskala nogometno tekmo na stadionu, če bi bili na njem urejeni prostori, namenjeni družinam.” Komentiral jo je Drago Cotar, predsednik NK Maribor: »Skrb za varnost vseh udeležencev je med osnovnimi nalogami našega kluba in tako bo tudi v prihodnje. Zato nas izredno veseli, da ljudje opažajo, kaj vse pomeni doživeti izkušnjo Ljudskega vrta in je opazen trend povečanja obiska družin na tribunah, ki niso prisotne le v družinskem sektorju, ampak tudi na preostalih delih stadiona. Prepričan sem, da se bo to nadaljevalo in bomo tudi s pomočjo takšnih projektov, kot je ta današnji, le še povečevali prisotnost vseh generacij na tekmah NK Maribor.«

Na stadionu Ljudski vrt v Mariboru je za varnost družin izjemno dobro poskrbljeno, saj obstaja posebna tribuna, ki je takoj ob vhodu in je namenjena samo družinam. Tam tudi otrokom ne bo dolgčas, saj se lahko med tekmo družijo s svojimi vrstniki. Na stadionu Ljudski vrt v Mariboru je za varnost družin izjemno dobro poskrbljeno, saj obstaja posebna tribuna, ki je takoj ob vhodu in je namenjena samo družinam. Tam tudi otrokom ne bo dolgčas, saj se lahko med tekmo družijo s svojimi vrstniki.

Pogled na tribuno družinski sektor. Pogled na tribuno družinski sektor.

Nazadnje je Tavares izpostavil še, da je pomembno gojiti strast do nogometa pri otrocih in večkrat izrazil željo zaigrati nogomet s svojim sinom: “Vedno sem si želel igrati nogomet s svojim sinom in upam, da bom skupaj z njim, ne proti njemu.” Ob tem je tudi pozdravil zgodovinsko priložnost, ki jo Mastercard letos ponuja slovenskemu otroku. Ta se bo namreč skupaj z družino letos junija podal v Madrid na finalno tekmo UEFA Champions League, kjer bo na zelenici lahko ob pričetku tekme spremljal nogometnega igralca.

Ob zaključku okrogle mize je Saša Jerkovič izpostavil, kako takšni projekti odpirajo širši dialog in pomagajo iskati možne rešitve ter iniciatorjema, družbi Mastercard in NK Mariboru, podal spodbudno popotnico pri privabljanju družin nazaj na nogometne stadione. Za konec je vse udeležence povabil na družinski sektor stadiona, kjer so si ogledali nogometno vajo z NK Maribor in otroki Zveze prijateljev mladine Maribor. Med igranjem z nogometaši so se otroci zabavali ob atraktivnih točkah z nogometno žogo in tako doživeli neprecenljive trenutke s svojimi idoli. 

Žoga je tista, ki povezuje, zato Mastercard s športno spodbudo #ŽogaZbližuje spreminja nogometne stadione v družini prijazen prostor.

T. M.

SLONTASTIČEN POZOR!

Preverite, kaj so počeli učenci, ko so bili popolnoma vso noč budni v knjižnici Antona Tomaža Linharta v Radovljici.