Poletna prehrana! Mavrična! In to zelo!

20. 8. 2021

Ste tudi vi mnenja, da je poletna prehrana zelo pisana? Veliko sadja dozori, prav tako zelenjava. Sladoled je pa sploh (skoraj) vsak dan na jedilniku, kajne? 

Za vas smo izbrskali nekaj res pisanih, zdravih, vitaminskih in seveda okusnih poletnih fotografij, iz katerih se že cedijo vaše sline.

Kaj pa imate vi najraje poleti? Razveselite nas z vašimi risbicami in fotografijami. Z veseljem jih bomo obajvili. Pošljete jih lahko na bansi@rtvslo.si. 

Poletni sadež: maline! Jih obožujete? Spadajo med grmičevnate sadeže, kar pomeni, da rastejo na grmičkih in ne na drevesih. Ko jih nabirate, morate biti zelo previdni, saj grmovje vsebuje veliko trnov. Sami sadeži so izredno zdravilni in dobri za srce. Največ vitaminov bo vaše telo prejelo, če jih boste uživali samostojno, brez dodatkov in kar cele. Najpomembnejša sestavina malin pa je elaginska kislina, ki preprečuje celo nastajanje rakavih celic. Res pa je sicer tudi, da morda ravno zaradi te kisline marsikdo ne more pojesti veliko malin, ker ga prične pečti jezik (podobno kot npr. pri paradižniku).Poletni sadež: maline! Jih obožujete? Spadajo med grmičevnate sadeže, kar pomeni, da rastejo na grmičkih in ne na drevesih. Ko jih nabirate, morate biti zelo previdni, saj grmovje vsebuje veliko trnov. Sami sadeži so izredno zdravilni in dobri za srce. Največ vitaminov bo vaše telo prejelo, če jih boste uživali samostojno, brez dodatkov in kar cele. Najpomembnejša sestavina malin pa je elaginska kislina, ki preprečuje celo nastajanje rakavih celic. Res pa je sicer tudi, da morda ravno zaradi te kisline marsikdo ne more pojesti veliko malin, ker ga prične pečti jezik (podobno kot npr. pri paradižniku).

 Lubenica, le kaj bi brez tebe? Neverjetno osvežilen sadež, ki ga mnogi uživajo kar namesto kakšnega soka. Zraven se izvrstno prilegajo tudi borovnice, po katerih pa pozor: imate lahko modre zobe. Pa tudi od robid, prijateljic od malin so zobje lahko modri. Kakor koli ti sadeži so izjemno zdravilni in sočni, če posebej, če jih za nekaj časa postavite v hladilnik. Lubenica, le kaj bi brez tebe? Neverjetno osvežilen sadež, ki ga mnogi uživajo kar namesto kakšnega soka. Zraven se izvrstno prilegajo tudi borovnice, po katerih pa pozor: imate lahko modre zobe. Pa tudi od robid, prijateljic od malin so zobje lahko modri. Kakor koli ti sadeži so izjemno zdravilni in sočni, če posebej, če jih za nekaj časa postavite v hladilnik.

 To pa je neverjetno osvežujoče: lubenica, ki ste jo izdolbli in postavili za nekaj časa v zamrzovalno skrinjo, Nato pa ji dodali vanilijev sladoled. Mmmm ... se še komu cedijo sline? To pa je neverjetno osvežujoče: lubenica, ki ste jo izdolbli in postavili za nekaj časa v zamrzovalno skrinjo, Nato pa ji dodali vanilijev sladoled. Mmmm ... se še komu cedijo sline?

 Kako pripraviti to res zdravo lučko? Najprej si izberite sadje, ki ga želite v lučki okušati. Nato to sadje položite v plastičen lonček (ne sme biti steklen, ker steklo v zamrzovalni skrinji lahko poči). Nato na sredino dodajte leseno paličico, vse naokrog pa izbrano sadje in vse skupaj zalijte z vodo, lahko pa dodate tudi malce zdrave smetane. In nato? Čakanje, da se boste čez kakšni dve do tri ali še več ur približali zamrzovalni skrinji in uživali ob sladkih zdravih trenutkih. Kako pripraviti to res zdravo lučko? Najprej si izberite sadje, ki ga želite v lučki okušati. Nato to sadje položite v plastičen lonček (ne sme biti steklen, ker steklo v zamrzovalni skrinji lahko poči). Nato na sredino dodajte leseno paličico, vse naokrog pa izbrano sadje in vse skupaj zalijte z vodo, lahko pa dodate tudi malce zdrave smetane. In nato? Čakanje, da se boste čez kakšni dve do tri ali še več ur približali zamrzovalni skrinji in uživali ob sladkih zdravih trenutkih.

 In seveda pikniki. Ni poletja brez piknikov! Pečeno meso, zelenjava - vse to je lahko tudi zelo zdravo, če le ni preveč začinjeno in ne vsebuje preveč nezdravih omak, majonez, kečapov in podobno. In seveda pikniki. Ni poletja brez piknikov! Pečeno meso, zelenjava - vse to je lahko tudi zelo zdravo, če le ni preveč začinjeno in ne vsebuje preveč nezdravih omak, majonez, kečapov in podobno.

Smoothiji, pravimo jim tudi frapeji. Poleti, ko je ogromno svežega sadja, lahko pripravite najrazličnejše frapeje, vseh možnih okusov in barv. Preprosto zmiksate priljubljeno sadje in smoothi za nekaj časa položite v hladilnik (lahko za kakšno uro tudi v zamrzovalno skrinjo). Smoothiji znajo biti izjemno osvežilni, pa še veliko bolj zdravi kot kupljen sladoled, ker mu seveda ni potrebno dodati prav nobenega sladkorja. Smoothiji, pravimo jim tudi frapeji. Poleti, ko je ogromno svežega sadja, lahko pripravite najrazličnejše frapeje, vseh možnih okusov in barv. Preprosto zmiksate priljubljeno sadje in smoothi za nekaj časa položite v hladilnik (lahko za kakšno uro tudi v zamrzovalno skrinjo). Smoothiji znajo biti izjemno osvežilni, pa še veliko bolj zdravi kot kupljen sladoled, ker mu seveda ni potrebno dodati prav nobenega sladkorja.

Ribe so seveda tudi zelo dobrodošla in pogosta poletna hrana. Le kako ne bi bile, če pa verjetno ni morske destinacije, kjer jih ne bi pripravljali. Kjer koli na morju jih boste naročili skupaj s starši, bodo zagotovo sveže in okusno pripravjene. Najbolj zdrave pa so seveda sveže, brez dodatkov. Ne potrebujejo niti soli, če gre seveda za morske ribe (morje je kot vemo slano in posledično tudi meso rib iz morja). Pri ribah je sicer zelo pomembno, da so resnično sveže, kajti v nasprotnem primeru se v najslabšem možnem scenariju lahko zelo zastrupite. Vse vrste rib namreč spadajo med zelo občutljive jedi, ki morajo biti vedno v hladilniku in nikakor dlje časa na soncu oziroma toplem zraku. Takoj po ulovu torej hladilnik ali zamrzovalna skrinja, nato toplotna obdelava (kuhanje, pečenje). Podobno, če ne še bolj kot ribe, so občutljive tudi vse vrste školjk, sploh pa ostrige, ki se jedo surove.Ribe so seveda tudi zelo dobrodošla in pogosta poletna hrana. Le kako ne bi bile, če pa verjetno ni morske destinacije, kjer jih ne bi pripravljali. Kjer koli na morju jih boste naročili skupaj s starši, bodo zagotovo sveže in okusno pripravjene. Najbolj zdrave pa so seveda sveže, brez dodatkov. Ne potrebujejo niti soli, če gre seveda za morske ribe (morje je kot vemo slano in posledično tudi meso rib iz morja). Pri ribah je sicer zelo pomembno, da so resnično sveže, kajti v nasprotnem primeru se v najslabšem možnem scenariju lahko zelo zastrupite. Vse vrste rib namreč spadajo med zelo občutljive jedi, ki morajo biti vedno v hladilniku in nikakor dlje časa na soncu oziroma toplem zraku. Takoj po ulovu torej hladilnik ali zamrzovalna skrinja, nato toplotna obdelava (kuhanje, pečenje). Podobno, če ne še bolj kot ribe, so občutljive tudi vse vrste školjk, sploh pa ostrige, ki se jedo surove.

Katera je pa vaša najljubša poletna hrana? Pišite nam na bansi@rtvslo.si

Tanja Mojzer
Foto: Pixabay