Vozi me tramvaj, vozi!

13. 8. 2017

Ste pripravljeni? Danes vas bomo popeljali na vožnjo s tramvajem. Ali veste, kakšna je razlika med tramvajem in vlakom?

Tramvaj je tako kot mestni avtobus: vozilo, ki vozi po središčih velikih mest. Tako kot mestni avtobusi imajo tudi tramvaji svojo številko proge. Pogledati si morate zemljevid, kod vozi katera številka, da veste, na katerega morate vstopiti. Tramvaj je tako kot mestni avtobus: vozilo, ki vozi po središčih velikih mest. Tako kot mestni avtobusi imajo tudi tramvaji svojo številko proge. Pogledati si morate zemljevid, kod vozi katera številka, da veste, na katerega morate vstopiti.

Notranjost tramvajev zelo spominja na mestni avtobus ali podzemno železnico. Veliko je stojišč, nekaj pa tudi sedišč. Notranjost tramvajev zelo spominja na mestni avtobus ali podzemno železnico. Veliko je stojišč, nekaj pa tudi sedišč.

Tirnice, po katerih vozi tramvaj, so veliko lažje od železniških, a zaradi podobnosti tramvaju pravimo tudi cestna železnica. In še ena razlika med tramvajem in vlakom: dolžini vozila. Tramvaj običajno sestavljajo le eden ali največ trije vagoni. Posebna vrsta tramvaja pa je kabelska vzpenjača (podobna kot jo imamo v Sloveniji - vzpenjačo na Ljubljanski grad). Tirnice, po katerih vozi tramvaj, so veliko lažje od železniških, a zaradi podobnosti tramvaju pravimo tudi cestna železnica. In še ena razlika med tramvajem in vlakom: dolžini vozila. Tramvaj običajno sestavljajo le eden ali največ trije vagoni. Posebna vrsta tramvaja pa je kabelska vzpenjača (podobna kot jo imamo v Sloveniji - vzpenjačo na Ljubljanski grad).

Tramvajski sistemi so pogosti po celotni Evropi in tudi v zahodnem svetu. Po drugi svetovni vojni je veliko svetovnih mest ukinilo tramvaje in namesto njih uvedlo omrežje trolejbusov in avtobusov (tudi Ljubljana). Danes pa se tramvaji v sodobni obliki spet vračajo v mnoga mesta, čeprav se sedaj njihova vloga marsikje kombinira z mestno železnico ali podzemno železnico.Tramvajski sistemi so pogosti po celotni Evropi in tudi v zahodnem svetu. Po drugi svetovni vojni je veliko svetovnih mest ukinilo tramvaje in namesto njih uvedlo omrežje trolejbusov in avtobusov (tudi Ljubljana). Danes pa se tramvaji v sodobni obliki spet vračajo v mnoga mesta, čeprav se sedaj njihova vloga marsikje kombinira z mestno železnico ali podzemno železnico.

Je pa res, da morate biti med sprehajanjem po mestu, kjer vozi tramvaj, zelo previdni, kajti tirnice skoraj nič niso dvignjene od tal in jih hitro spregledamo; tako kot je treba biti previden, da vas ne povozi avtomobil, velja tudi za tramvaj. Sicer pa je vožnja s tramvajem podobna oni z vlakom. Tramvaj ima svojo progo s pogostimi postajami, na katerih lahko izstopite in morda vstopite na kakšno drugo številko tramvaja. Je pa res, da morate biti med sprehajanjem po mestu, kjer vozi tramvaj, zelo previdni, kajti tirnice skoraj nič niso dvignjene od tal in jih hitro spregledamo; tako kot je treba biti previden, da vas ne povozi avtomobil, velja tudi za tramvaj. Sicer pa je vožnja s tramvajem podobna oni z vlakom. Tramvaj ima svojo progo s pogostimi postajami, na katerih lahko izstopite in morda vstopite na kakšno drugo številko tramvaja.

Tudi v slovenskem glavnem mestu Ljubljani je včasih vozil tramvaj. To je bilo že pred kar ogromno časa - od 6. septembra 1901 do 20. decembra 1958. In še danes bi bili mnogi Ljubljančani veseli, če bi se poleg mestnih avtobusov po Ljubljani lahko vozili s tramvajem. Tudi v slovenskem glavnem mestu Ljubljani je včasih vozil tramvaj. To je bilo že pred kar ogromno časa - od 6. septembra 1901 do 20. decembra 1958. In še danes bi bili mnogi Ljubljančani veseli, če bi se poleg mestnih avtobusov po Ljubljani lahko vozili s tramvajem.

Tanja Mojzer
Foto: Pixabay