Starši, računalnik je lahko za otroka droga!

22. 11. 2016

Živimo v digitalni dobi, ko si več ne smemo privoščiti popolne računalniške nepismenosti. Ne starši in ne otroci, A tako kot pri vsem, tudi pri uporabi računalnika, morajo obstajati meje. Za vas smo pripravili zanimiv pogovor s profesorjem Rankom Rajovićem.

Otrok se mora več gibati kot gledati v zaslon, saj se možgani razvijajo z gibanjem, pravi predavatelj na Pedagoški fakulteti v Kopru Ranko Rajović.

Ranko Rajović O vplivu okolja na razvoj inteligence pri otrocih: "Okolje zagotovo vpliva na razvoj inteligence. Zdajšnje okolje se razlikuje od okolja pred 20 leti, metode dela v vrtcih in šolah pa so iste. Marsikaj je treba spremeniti. Pomembna je nevrofiziologija."Ranko Rajović O vplivu okolja na razvoj inteligence pri otrocih: "Okolje zagotovo vpliva na razvoj inteligence. Zdajšnje okolje se razlikuje od okolja pred 20 leti, metode dela v vrtcih in šolah pa so iste. Marsikaj je treba spremeniti. Pomembna je nevrofiziologija."

Dr. Rajović, je večjezičnost pomembna za razvoj inteligence otrok?
"Vsi starši morajo vedeti: če je otrok nadpovprečen, so trije jeziki odlična spodbuda. Če pa je podpovprečen, ga drugi jezik moti. Psiholog mora oceniti, ali je otrok nadpovprečen. To preverijo s testi. Na splošno je to koristno, "je v oddaji NaGlas! TV Slovenija dejal dr. Ranko Rajović, sodelavec Unicefa za izobraževanje otrok, član Svetovnega odbora Mense za nadarjene otroke ter ustanovitelj združenja ljudi z nadvpovprečno inteligenco - Mensa - v Sloveniji in Srbiji.

Ste zdravnik - nevroendokrionolog, ki svoje znanje vnaša v pedagogiko. Dve leti predavate na Pedagoški fakulteti v Kopru, pred tem ste tri leta sodelovali s Pedagoškim inštitutom v Ljubljani. Razvili ste tudi sistem zgodnjega učenja pri otrocih NTC. Kaj je osnova vaše metode?

Nova dognanja medicine uporabljamo pri delu z otroki. Evropa ima težave. Vsaka nova generacija je slabša. Zdaj raziskujem v Sloveniji. Učitelji že več let govorijo, da je vsaka nova generacija slabša.

V čem?

V motoričnih sposobnostih, koncentraciji, splošnem znanju ... Glavne značilnosti so vse slabše. Več je disleksije, disgrafije, diskalkulije. Z novimi odkritji v medicini jim moramo pomagati. Nihče ne razume, kako pomembno je okolje. Okolje zagotovo vpliva na razvoj inteligence. Zdajšnje okolje se razlikuje od okolja pred 20 leti, metode dela v vrtcih in šolah pa so iste. Marsikaj je treba spremeniti. Pomembna je nevrofiziologija.

Ranko Rajović: "Programi zgodnjega učenja se morajo začeti prej. Ne matematike, fizike, kemije. Če z igro pravočasno spodbujajo najpomembnejše dele možganov, se bodo tudi laže učili v šoli."Ranko Rajović: "Programi zgodnjega učenja se morajo začeti prej. Ne matematike, fizike, kemije. Če z igro pravočasno spodbujajo najpomembnejše dele možganov, se bodo tudi laže učili v šoli."

Dr. Ranko Rajović :"Če otrok preživi veliko časa ob računalniku ali telefonu, je podobno, kot da bi bil na drogi"Dr. Ranko Rajović :"Če otrok preživi veliko časa ob računalniku ali telefonu, je podobno, kot da bi bil na drogi"

Kaj priporočate?
Priporočil ni. Za moje štiri otroke velja pol ure pred zaslonom, eno uro v parku. Eno uro pred zaslonom, dve uri v parku. Da dejavnosti nevtralizirajo sedenje. Starši sprašujejo, ali je meja ena ura. Če otrok ne gre v park, je to veliko. Postaviti mejo ni preprosto. Otrok se mora več gibati kot gledati v zaslon. To naj bo merilo staršev.

Celotno oddajo lahko poslušate tukaj!

A to je mogoče spremeniti?
Programi zgodnjega učenja se morajo začeti prej. Ne matematike, fizike, kemije. Če z igro pravočasno spodbujajo najpomembnejše dele možganov, se bodo tudi laže učili v šoli.

Saša Banjanac Lubej, voditeljica oddaje Na glas! 

T. M.