Začetek šolskega leta: Zopet rutina

30. 8. 2016

Če želimo po koncu počitnic obdržati pristen stik z otrokom tudi pri šolskem delu, sprašujmo raje "naokoli", razkriva socialna pedagoginja in svetovalka za partnerske odnose Melita Kuhar.

"Postavljajmo vprašanja, ki sprašujejo, kako se je otrok počutil, ne pa toliko, kaj so delali v šoli, to lahko preverimo v zvezkih. Pomembneje je občutenje doživljanja šole, še posebej pri mlajših učencih," svetuje gostja iz oddaje Svetovalni servis.


Veliko otrok se po prihodu iz šole na nek način zapre vase in ne želi razlagati, kaj vse so doživeli čez dan. To je posebej pogosto pri otrocih, ki se v šoli zaradi različnih razlogov slabo počutijo.Veliko otrok se po prihodu iz šole na nek način zapre vase in ne želi razlagati, kaj vse so doživeli čez dan. To je posebej pogosto pri otrocih, ki se v šoli zaradi različnih razlogov slabo počutijo.  
1. Kako pravilno pristopiti do otroka na začetku šolskega leta in kaj je v tem obdobju najpomembnejše?
Kuharjeva svetuje, da otroku že na začetku šolskega leta pomagamo z vzpostavitvijo predvidljive rutine. "Rutina je sistem dejavnosti, ki sledijo zato, da otrok ne izgublja energije, z njim pa tudi ne starši," pojasnjuje pomen ponavljajočih se sosledij vsakodnevnih opravil. "S tem se otroku olajša navajenost, da se uči ali pa pri manjših otrocih, da otrok odide spat." Pri tem poudarja, da je pomembno, da otrok sam prevzame odgovornost za svoje obveznosti. "Starši so včasih preveč zaščitniški, delajo plakate in domače naloge. Osnovna šola je narejena za otroke in naj se otroci sami trudijo, ocene, ki jih dobijo, pa naj bodo njihove," je še opozorila Kuharjeva, ki opaža, da danes starši celo tekmujejo med seboj, kadar otrokom pomagajo pri projektih za šolo.

2. Kaj storiti, ko učiteljica opozori, da otrok v šoli ne posluša?
"Kadar otroci v šoli ne poslušajo in nas na to opozori učiteljica, se je treba vprašati, na kateri stopnji zrelosti je otrok, in se z njim pogovoriti. Pametno bi bilo preveriti, kaj v njem vre, zakaj pravzaprav prihaja do takega vedenja." Obenem veliko staršev svojim otrokom ne razloži, zakaj je nekaj zanje dobro in kaj se od njih pravzaprav pričakujejo. Kadar pa je otroku treba sporočiti kritiko, to storimo tako, da je ne naslavljamo nanj osebno, ampak pokomentiramo le njegov izdelek ali posamezno karakterno lastnost.

Pomembno je, da se tudi v času, ko se dnevna rutina spreminja, da bi se prilagodila šolskemu letu, z otrokom ne pogajamo, ampak sami postavimo pravila, ki se jih držimo.Pomembno je, da se tudi v času, ko se dnevna rutina spreminja, da bi se prilagodila šolskemu letu, z otrokom ne pogajamo, ampak sami postavimo pravila, ki se jih držimo.

3. Kako pomembne so omejitve?
"Nisem privrženec permisivne vzgoje, na primerih zdaj odraslih obiskovalcev naše svetovalnice vidim, kakšne razdiralne posledice ima zdaj vzgoja, ki nima omejitev, oziroma vzgoja, kjer je vse dovoljeno." Permisivna vzgoja, pod katero naj bi otrok razvil vse svoje potenciale brez meja, pa se povezuje tudi s pojavom depresije v odrasli dobi. "Bodite odgovorni do lastnih otrok, da se boste lahko starali v prijetni družbi, ne pa v družbi k sebi usmerjenih posameznikov. Opozarjam starše, naj si vzamejo čas za svojo mladino. Izgubljenega časa se ne da vrniti," je še dodala gostja v oddaji Svetovalni servis.

Prisluhnite celotni radijski oddaji, ki jo je pripravila Nataša Rašl.     

Foto: BoBo/Tina Kosec, Srdjan Živulović
E. V.

SLONTASTIČEN POZOR!

Že tretjo sezono je tukaj tečaj angleščine samo na Bansijevi spletni strani. Vse do 4. decembra 2017. Vsak ponedeljek nov del. Čas za ogled posameznega dela je natanko en teden. 
10. del (do 27.11. do 7.00 zjutraj)