Igre na spletu - kako kot starš reagirati?

12. 3. 2018

Ni vsako igranje iger na spletu zasvojenost. Pomembno je, koliko časa na dan jih igramo, pa tudi njihova vsebina - kakor koli pogledamo, niso vse igre neumne, kakšne so lahko tudi poučne. Sicer pa še več koristnih mnenj o videoigrah v prispevku navaja Bor Lucijan Turek, specialist za področje igričarstva pri centru za sodobne odvisnosti Logout.

Kaj predvsem mlade tako zelo vleče v igre?

"Zabava, sprostitev, počnejo lahko zanimive stvari, ki v resničnem življenju niso mogoče, odkrivanje novih svetov, tekmovanje in druženje, premagovanje izzivov, sodelovanje in timsko delo," je naštel Bor Lucijan Turek in dodal, da gre pogosto tudi za navadno "preganjanje dolgčasa".

Če ne igramo in samo opazujemo ... 

"Pogosto pride do razkoraka svetov, ko zunanji opazovalec, pa naj bodo to starši ali kdo drug, ne razume gamerskega sveta in tako v igranju vidi zgolj nasilje, pobijanje, neumnost, zapravljanje časa, odvisnost … Medtem ko za igralca velikokrat igre predstavljajo pozitivne občutke, kot so druženje, tekmovanje, sodelovanje, izziv, zabavo, dokazovanje in sprostitev."

Težava odraščajočih generacij ni toliko zasvojenost s spletom in igrami, ampak bolj čezmerna raba in "zasedenost" ter zdravstvene težave, ki se pokažejo leta ali desetletja pozneje v odrasli dobi.Težava odraščajočih generacij ni toliko zasvojenost s spletom in igrami, ampak bolj čezmerna raba in "zasedenost" ter zdravstvene težave, ki se pokažejo leta ali desetletja pozneje v odrasli dobi.

Kako naj se mladi izognejo pasti, da bi jih igričarski svet popolnoma potegnil vase?

"Računalnik oz. telefon nikoli ne sme biti najpomembnejši, poleg tega si je treba koristno in kakovostno zapolniti prosti čas z raznovrstnimi dejavnostmi s prijatelji, športom …"

Nasvet za starše: "Ne težite!"

Brezglavi neargumentiran pritisk staršev ima večinoma nasproten učinek od želenega in izzove uporništvo, poleg tega morajo starši biti za zgled, saj prepovedovanje nečesa, kar sami počnejo vse popoldneve, če so na primer na pametnih telefonih, tablicah ali pred televizijo, ne bo imelo učinka. "Razvije se določen občutek uporništva, pa tudi nesprejemanja, nekoga, ki si je izbral mogoče malce nekonvencionalen hobi," je opozoril Bor Lucijan Turek.

Kako starši uspešno pristopiti k otroku, ki je preveč zalepljen na zaslon?

"Fino se je pozanimati, kaj sploh počne in zakaj ga to veseli, najslabše, kar lahko naredijo starši, je, da pridejo "pametovat" v sobo, ker ga s tem takoj izgubijo. Vzpostaviti se mora dialog in priti mora do dogovora, še posebej je to ključno pri mlajših, ki še težje sami sebe nadzorujejo," je poudaril in hkrati pojasnil, da morajo dogovor najti skupaj.

Bor Lucijan Turek je prepričan, da je igričarstvo povsem združljivo z "normalnim" življenjem, če si človek zna postaviti prioritete. Bor Lucijan Turek je prepričan, da je igričarstvo povsem združljivo z "normalnim" življenjem, če si človek zna postaviti prioritete.

O stanju igranja iger preko spleta, tudi pri odraslih:

Kakšno je sicer stanje igranja spletnih iger v Sloveniji?

Igričarsko močne so predvsem pregovorno ZDA, Japonska, Nemčija, Združeno kraljestvo, Koreja in Kitajska, kjer se v igričarski industriji obrne največ denarja. Kako močna pa je igričarska skupnost v Sloveniji? "Ni zelo močna, mislim, da se na neki način drži v ozadju. Pri nas od družbe gamerstvo mogoče ni tako sprejemljivo, v ZDA pa je to nekaj čisto normalnega," je odgovoril in dodal, da pri nas hitreje prideš do sklepa, da gamerstvo avtomatično pomeni nekakšno zasvojenost.

Kako resničen je negativen stereotip gamerjev kot socialno nespretnih "piflarjev", ki se raje umaknejo v virtualni svet?

"Stereotip pravi, da gre za debelega belca, ki pri mami sedi v kleti (mother's basement) in cele dneve igra igre ter visi na spletu, a to ne bo držalo. Še posebej zdaj, ko gamerji odraščajo in prehajajo v odraslost, si ustvarjajo družine, se ta stereotip počasi podira.

Televizija, igre in splet so zgolj priročni dežurni krivci za slabe navade otrok. Odgovornost je na odraslih, so se strinjali na konferenci o preprečevanju zasvojenosti s spletom. Televizija, igre in splet so zgolj priročni dežurni krivci za slabe navade otrok. Odgovornost je na odraslih, so se strinjali na konferenci o preprečevanju zasvojenosti s spletom.

Kaj pa igre na mobilnih telefonih?

Značilnost mobilnih iger na pametnih telefonih je predvsem, da poskušajo igralce 24 ur na dan prikleniti nase. Tako lahko neka dejavnost traja osem ur, na primer odpiranje čarobne skrinje in takoj ko se bo odprla, nas bo telefon opomnil, pa če tudi je to sredi noči, da lahko pogledamo, kaj je v njej in začnemo odpirati naslednjo. Prav tukaj se skriva past. "Stalno nas igra vabi, naj se vrnemo, nenehno je treba nekaj poklikati," je opisal.

T. M. Gorazd Kosmač
Foto: Pixabay in Gorazd Kosmač