Otrok odvisen od računalnika, kaj pa zdaj?

24. 8. 2017 - Intervju s psihoterapevtko dr. Nevenko Podgornik, ki priporoča omejevanje in povezovanje

"Tudi ko so že prisotni močni signali, denimo izogibanje obveznostim, razdražljivost, utrujenost, zanemarjanje socialnih stikov, pridobivanje telesne teže, starši še vedno ne ukrenejo ničesar," psihoterapevtka dr. Nevenka Podgornik pojasnjuje o odsotnosti starševskih ukrepov, kadar otroci pretirano uporabljajo sodobne tehnologije.

"Minimalizirajo samo problematiko, tudi z iskanjem različnih izgovorov in pojasnil. Pri uporabi tehnologije je nujno, da se starši skupaj z otrokom dogovorijo za čas igranja, dorečejo, kateri del dneva oz. svojega časa bo namenil igranju, pri mlajših otrocih pa spremljajo tudi vsebine računalniških igric," svetuje psihoterapevtka, ki v okviru zasebne prakse izvaja individualna in skupinska terapevtska srečanja za otroške in odrasle pretirane uporabnike sodobnih tehnologij.

Ključno je, da se poiščejo resnični razlogi za umikanje v virtualni svet, pri otrocih s to problematiko pa morajo svojo odgovornost prevzeti starši. Njihov otrok se v virtualni svet verjetno umika zato, ker se mu v svojem življenju še ni uspelo aktualizirati, kot bi se želel. "Vedno znova se pri delu na ozadju izražene simptomatike, pri odvisnostih, srečujem z mladimi ljudmi, ki izkazujejo izrazito nezadovoljstvo s seboj in se soočajo s težavami pri samosprejemanju, takšnih kot so. Seveda so povsem v redu, vendar njihova zaznava sebe je izrazito odklonilna." Obenem pa naj bi bila za njih značilna tudi nagnjenost k pasivni drži, v smislu, da si niso pripravljeni prizadevati, vztrajati, vlagati v doseganje zastavljenega cilja.

Otroku, ki pretirano uporablja računalnik ali telefon je treba pomagati pri spreminjanju prepričanj in vedenj, da pridobi ponovni prevzem nadzora nad svojim življenjem. Čas uporabe računalnika je treba prilagoditi otrokovi starosti, ne smemo pa spregledati tudi časa, ko otrok gleda televizijo. "Čas za uporabo tehnologije je treba seštevati - koliko časa dnevno otrok preživi za računalnikom, telefonom in televizijo. Sicer se zgodi, da otrok oz. mladostnik igra bistveno več, kot bi bilo zanj ustrezno. V obdobju najstništva je to 1,5 ure dnevno, ob koncu tedna morda malo dlje, vendar ne bistveno. S starostjo čas igranja podaljšujemo, še vedno pa spremljamo, zlasti smo pozorni, če vidimo, da ima otrok težave z vzpostavitvijo samonadzora nad igro," še svetuje.

"Pogosto so pretirani uporabniki računalnika mladostniki, ki imajo težave pri vzpostavljanju socialnih stikov, ki delujejo zaprto, umaknjeno vase, introvertirano, ki ne zaupajo vase in niso dovolj samozavestni, da bi sproščeno vzpostavljali pristne medsebojne odnose. Zlasti je v tem opisu moč prepoznati mlade fante," še pojasnjuje psihoterapevtka dr. Nevenka Podgornik."Pogosto so pretirani uporabniki računalnika mladostniki, ki imajo težave pri vzpostavljanju socialnih stikov, ki delujejo zaprto, umaknjeno vase, introvertirano, ki ne zaupajo vase in niso dovolj samozavestni, da bi sproščeno vzpostavljali pristne medsebojne odnose. Zlasti je v tem opisu moč prepoznati mlade fante," še pojasnjuje psihoterapevtka dr. Nevenka Podgornik.

Več si preberite v intervjuju.


Foto: EPA (1.), Nevenka Podgornik (2.)
E. V.

SLONTASTIČEN POZOR!

Že tretjo sezono je tukaj tečaj angleščine samo na Bansijevi spletni strani. Vse do 4. decembra 2017. Vsak ponedeljek nov del. Čas za ogled posameznega dela je natanko en teden. 
5. del (do 23.10. do 7.00 zjutraj)